2008年7月30日星期三

(轉貼) 大錢題 : 隱世油王

上 月 底 , 記 者 到 美 孚 登 門 拜 訪 這 名 神 秘 的 中 石 油 股 東 凌 芙 生 , 應 門 是 一 位 年 逾 七 十 的 老 伯 , 記 者 道 明 來 意 , 並 拿 出 中 石 油 年 報 展 示 之 後 , 他 才 自 認 身 份 並 笑 說 : 「 年 報 居 然 有 我 名 ? 咁 賞 面 呀 。 」 原 來 他 雖 然 每 年 都 會 收 到 中 石 油 的 年 報 , 但 從 未 仔 細 翻 閱 , 故 不 知 自 己 竟 榜 上 有 名 。

他 兩 夫 婦 現 有 約 六 百 九 十 萬 股 中 石 油 , 市 值 逾 七 千 萬 , 「 我 咁 多 年 不 斷 買 貨 , 其 實 到 而 家 只 係 差 不 多 打 個 和 , 所 以 唔 會 賣 住 , 佢 派 息 又 幾 好 , 咪 由 佢 放 度 。 」 凌 芙 生 強 調 將 股 票 轉 為 自 己 名 下 , 收 息 時 便 不 用 被 銀 行 或 證 券 行 「 過 水 濕 腳 」 ; 以 中 石 油 息 率 約 四 釐 計 算 , 他 每 年 收 息 逾 二 百 六 十 萬 元 ; 以 自 己 名 義 收 取 , 可 省 回 逾 萬 元 的 代 收 股 息 費 。

香 港 上 市 公 司 的 年 報 , 只 披 露 持 股 逾 百 分 之 五 的 股 東 , 惟 中 石 油 自 去 年 回 歸 國 內 發 行 A 股 後 , 須 按 國 內 上 市 規 定 , 同 時 披 露 十 大 流 通 股 的 股 東 資 料 , 因 此 ○ 七 年 的 年 報 , 在 十 大 流 通 股 東 一 欄 內 , 才 有 凌 芙 生 夫 婦 的 名 字 出 現 。 香 港 投 資 者 學 會 主 席 譚 紹 興 表 示 : 「 佢 自 己 名 才 會 被 揭 發 , 否 則 存 證 券 行 , 都 會 包 含 在 香 港 中 央 結 算 代 理 人 一 欄 , 唔 會 出 自 己 名 。 」 因 此 很 多 同 時 在 兩 地 上 市 的 公 司 , 其 最 大 的 流 通 股 東 皆 屬 中 央 結 算 代 理 人 。

出 身 石 油 行 業

凌 芙 生 買 重 中 石 油 , 並 非 只 為 收 息 , 而 是 因 為 唔 熟 唔 做 , 「 我 以 前 石 油 公 司 工 作 了 幾 十 年 , 好 清 楚 知 道 石 油 係 必 需 品 同 好 熟 行 情 , 我 覺 得 中 國 石 油 發 展 落 後 世 界 , 有 好 大 進 展 空 間 。 」 現 時 國 際 油 價 高 企 , 他 卻 認 為 難 以 持 續 , 「 當 油 價 貴 , 自 然 會 有 人 開 發 另 類 能 源 , 從 而 減 低 原 油 的 需 求 。 現 時 已 經 有 好 多 人 開 發 風 力 、 太 陽 能 等 , 所 以 我 覺 得 油 價 都 差 不 多 到 頂 了 。 」

原 來 , 他 自 六 十 年 代 初 期 , 便 在 美 孚 石 油 當 工 程 師 , 對 股 票 的 認 識 , 亦 由 當 時 開 始 , 「 我 在 美 孚 做 的 時 候 , 有 個 收 買 佬 經 常 收 爛 銅 爛 鐵 , 我 同 佢 好 熟 , 佢 係 一 個 股 票 迷 , 成 日 講 唔 停 , 我 跟 得 佢 多 , 都 開 始 睇 書 研 究 , 發 覺 股 票 真 係 幾 好 。 」

他 認 為 投 資 股 票 , 一 定 要 買 有 往 績 可 循 的 龍 頭 股 , 所 以 從 不 抽 新 股 , 「 因 為 睇 唔 到 佢 以 前 做 成 點 , 我 覺 得 好 多 招 股 書 都 係 吹 水 。 」 在 股 市 打 滾 四 十 年 , 雖 經 歷 多 次 股 災 , 但 卻 未 曾 損 手 : 「 完 全 唔 關 我 事 ! 因 為 我 唔 係 炒 股 , 係 長 線 投 資 , 買 又 係 龍 頭 實 力 股 , 就 算 股 價 跌 , 遲 早 都 會 升 番 。 」

他 的 投 資 期 , 往 往 長 達 十 幾 二 十 年 , 「 我 買 新 鴻 基 地 產 時 候 , 佢 先 幾 蚊 , 到 而 家 都 未 放 。 」 所 以 他 認 為 買 股 票 , 幾 乎 是 穩 賺 。 「 只 要 有 耐 性 , 買 優 質 股 , 基 本 上 唔 會 有 問 題 , 我 唔 係 要 發 達 , 我 係 要 有 系 統 咁 積 累 財 產 。 」

更 重 要 的 , 是 他 用 作 買 股 票 的 錢 全 屬 閒 錢 , 「 當 年 美 孚 母 公 司 係 全 球 第 四 大 石 油 公 司 , 在 香 港 請 人 , 好 少 會 炒 , 而 且 人 工 同 福 利 都 相 當 好 。 加 上 我 無 乜 嗜 好 , 好 少 使 錢 , 自 己 份 人 工 根 本 用 唔 晒 , 咪 買 股 票 當 儲 錢 , 由 佢 擺 。 」
住 屋 幾 乎 是 香 港 人 的 最 大 負 擔 , 但 凌 芙 生 卻 倖 免 於 難 。 美 孚 石 油 於 六 十 年 代 , 把 油 庫 從 荔 枝 角 海 旁 遷 往 青 衣 , 把 原 有 地 皮 用 作 發 展 美 孚 新 ; 八 十 年 代 初 屋 苑 建 成 後 , 油 公 司 讓 員 工 率 先 選 樓 , 除 樓 價 有 一 成 七 折 扣 外 , 還 提 供 免 息 貸 款 : 「 唔 使 俾 真 金 白 銀 , 公 司 借 錢 俾 你 買 樓 , 再 每 個 月 你 人 工 扣 少 少 還 錢 。 」

他 當 年 還 以 三 百 一 十 萬 元 , 買 入 美 孚 區 內 其 中 一 個 商 場 的 大 鋪 位 , 間 成 六 個 鋪 面 出 租 至 今 , 「 當 時 我 按 手 上 股 票 , 向 銀 行 借 錢 買 呢 間 鋪 。 買 鋪 無 優 惠 , 但 我 個 鋪 正 正 在 商 場 門 口 , 我 睇 好 佢 前 景 。 」 二 十 年 後 的 今 日 , 不 計 每 月 六 位 數 字 的 租 金 收 入 , 該 鋪 位 現 已 升 值 至 四 千 二 百 萬 元 。

父 母 離 異   寄 人 籬 下

由 於 凌 芙 生 的 股 票 和 物 業 都 買 得 早 , 隨 香 港 經 濟 飛 躍 , 他 雖 一 介 打 工 仔 , 亦 囤 積 了 過 億 身 家 , 但 原 來 其 身 世 艱 苦 。 土 生 土 長 的 他 , 父 母 在 他 小 時 候 已 離 異 , 最 初 他 與 父 親 生 活 , 但 像 大 多 數 粵 語 長 片 一 樣 , 遇 到 惡 後 母 , 「 讀 小 學 時 , 佢 唔 俾 我 讀 書 , 阻 我 年 半 。 」 他 遂 轉 投 靠 親 戚 家 裡 寄 住 。

凌 芙 生 自 小 寄 人 籬 下 , 朋 友 亦 不 多 , 只 與 書 本 作 伴 。 他 愛 流 連 書 店 , 站 在 書 架 前 讀 上 四 、 五 個 小 時 亦 不 覺 倦 。 閒 時 有 點 零 用 錢 , 便 到 街 買 《 讀 者 文 摘 》 , 「 一 蚊 一 冊 , 內 容 包 羅 萬 有 , 仲 可 以 學 英 文 。 」

他 愛 在 書 海 浮 沉 , 所 以 讀 書 成 績 相 當 優 異 , 中 學 在 香 港 華 仁 就 讀 , 畢 業 成 績 全 是 優 等 , 最 後 更 獲 獎 學 金 到 海 外 修 讀 電 子 工 程 。 艱 苦 生 涯 自 此 完 結 , 凌 芙 生 笑 言 : 「 我 開 始 工 作 之 後 , 可 以 講 得 上 係 一 帆 風 順 。 」

每 日 屋 內 散 步 兩 小 時

因 投 資 有 道 , 凌 芙 生 工 作 生 涯 比 一 般 人 短 , 二 十 年 前 已 退 休 , 現 與 結 婚 四 十 年 的 妻 子 及 一 隻 貓 居 於 逾 千 呎 的 美 孚 新 , 一 子 一 女 亦 已 成 家 立 室 。 他 說 : 「 我 好 少 老 友 , 所 以 唔 多 出 街 , 平 時 主 要 都 係 睇 書 , 咩 書 都 睇 。 」 除 了 每 天 朝 早 落 街 拿 報 紙 外 , 凌 芙 生 可 以 整 天 都 足 不 出 戶 , 「 有 時 老 婆 叫 落 街 買 咪 去 , 但 我 好 少 自 己 話 要 去 街 。 」

多 年 的 退 休 生 活 , 沒 有 讓 他 培 養 出 什 麼 興 趣 , 既 不 養 魚 亦 不 好 園 藝 。 唯 一 是 喜 歡 走 路 , 但 亦 是 在 家 中 。 他 專 程 在 木 地 板 上 用 透 明 膠 鋪 出 一 條 步 行 徑 , 「 我 以 前 都 會 打 網 球 , 但 而 家 無 了 , 淨 係 行 路 , 每 日 固 定 快 步 行 個 半 至 兩 個 鐘 。 」

兩 個 小 時 , 就 這 樣 不 斷 由 門 口 走 到 露 台 再 折 返 , 儘 管 樓 下 荔 枝 角 公 園 景 色 秀 麗 怡 人 , 但 凌 芙 生 說 , 「 我 屋 企 行 , 同 下 面 行 無 分 別 , 一 樣 呼 吸 新 鮮 空 氣 , 但 屋 企 可 以 睇 電 視 , 行 完 可 以 馬 上 沖 涼 , 行 到 熱 可 以 除 剩 條 底 褲 , 你 可 唔 可 以 下 面 公 園 除 剩 條 底 褲 ? 」

除 此 之 外 , 凌 芙 生 其 餘 的 時 間 還 會 做 家 務 , 「 其 實 我 請 得 起 工 人 有 餘 , 但 無 請 , 因 為 我 認 為 一 個 人 應 該 做 運 動 , 家 務 就 係 運 動 , 所 以 屋 企 都 係 我 同 老 婆 自 己 打 理 。 」 事 實 上 , 凌 氏 夫 婦 的 生 活 沒 有 絲 毫 富 戶 色 彩 , 家 裡 不 見 豪 華 裝 修 之 餘 , 每 件 家 具 都 非 常 平 實 , 就 連 電 視 都 是 傳 統 大 牛 款 式 , 「 我 只 係 一 個 好 普 通 普 通 人 , 只 要 住 得 舒 服 就 得 。 」 說 時 , 他 穿 一 套 睡 衣 , 躺 坐 在 沙 發 上 , 一 派 悠 然 自 得 。

身 家 上 億

資 產   價 值
691.2 萬 股 中 石 油 $7,105 萬
美 孚 高 層 住 宅 單 位 約 $500 萬
美 孚 商 鋪 約 $4,200 萬

總 計 約 $1.18 億


又一個成功人士的例子,要認識長期經濟週期,買股票選優質股,要有耐性,長線投資,最好是用閒錢買股票 ,(KISS) Keep it simple and straightforward 就是最好的方法。

沒有留言: